فرحي بعد ٦ شهور

المحتارة

فتوكة ونص
فتكات المحتارة
المفروض أني بحب خطيبي ومش عايزه اسيبه هو بيحبني جدا جدا واي حاجه بطلبها بيعملهالي اي حاجه نفسي فيها بيجبهالي بس انا عايزاه اه بس فيه حاجه متعقدهمنه بسبب انه قصير هو طوله ١٦٥سم وانا ١٥٥سم غير كدا رفيع جدا انا بس خايفه حد يتريق عليه ف الفرح وده مخليني معملتش خطوبه ولا عايزه اعمل فرح تكون زفه انا مش عايزه اسيبه بس متعقده منه موضوع انه قصير وحاسه الموضوع ده هيعملي عقده بعد جواز انا مش عارفه اعمل ايه انا بتكسف اخرج معاه نفسي افرح نفسي احس اني مخطوبه بس الموضوع معقدني ارجوكم قولولي اعمل ايه

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

Mariam MOo

فتوكة ونص
يا حبيبتى دا عاااادى
وبعدين خلى عندك ثقة فى نفسك وفى اختيارك......مينفعش اصلا انك تبصى للشكل بالطريقة دى
يعنى لو افترضنا انك انتى طويلة وتخينة اوووووى.....يرضبكى انو يكون مكسوف هو من شكلك وميرضاش يعمل فرح او خطوبة عشان هو مكسوف
وبعدين افترضى ان هو راجل طول بعرض بارتفاع ...ومش محترم ومش بيحبك ....وبتاع بنات ....يبقى انتى هتختارى اى
متضيعيش فرحتك عشان حاجات تافهة كدا ....وافترضى ان الناس اتكلمت عليكو ....وبعدين يعنى اى الى هيحصل....انتى هينقصك ايد ولا رجل .....خلى الى يكلم يكلم ....متضيعيش فرحتك بالفستان الابيض..وفرحتك بجوازك من شخص بتحبيه عشان خاطر انتى خايفة من تريقة الناس...خلى الى يتريق يتريق يا ستى ....انتى الى هتتجوزيه مش الناس الى هيتجوزوه .....حاولى تغيرى فكرتك عنوا عشان مخسريهوش فى المستقبل.....وتتحول عقده نقص عنك....
والله يا بنتى انا اعرف واحد كان كابتن فى جيم وكان البنات كلها بتترمى عليه....وشاء القدر انو يتجوز صاحبه ماما...وطلع واحد بتاع ستات...وبيكلم بنات على النت....وبيتفرج على مواقع اباحيه.....وحاجه اخر قرف ....وفى الاخر رست على انو كان بيضربها ضرب غبى ....لغايه لما اتطلقت منو وهو مخلفة ولد....وهو اتجوز ...ولغاية دلوقتى بيديقها ومش سايبها فى حالها مع انو اتجوز وطلقها ....ومش راضى يصرف على ابنو ....وحاجه اخر قرف والله ...
انا اسفة لو طولت على ...بس حبيت اقولك حرام انك تضيعى شخص كويس عشان حاجات تافهة زى الشكل....اعرفى قيمتوا قبل ما يروح منك ....عشى حياتك افرحى بالفستان وافرحى بالشخض الى بتحبيه وانسى اى حاجه تانية.....الدنيا احنا مش واخدين منها حاجه.....وبعدين الرسول عليه الصلاة والسلام قال..(اذا اتاكم من ترضون دينه وخلقه فزوجوه)

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

Warda11

فتوكة جديدة
هيكون من حظه الحلو انك متكمليش معاه وميتمش الفرح لأن عقليه بالتفكير السطحي ده هيتعب بسببه جدا وهيعيش حياته في دمار وعذاب اسفه علي الجده في كلامي ولكن كلامك مشفعش ليكي عندي ولا شفع أسلوبه واحترامه ليكي عندك مع انك قصيره ومش طويله وأقصر منه بكتير إلا أنك شايفه عيب فيه مع أنه في الأساس عيب فيكي وكان ممكن يطلب تكوني طويله لانك قصيره جدا يااافندم نعيب علي زماننا والعيب فينا وما لزماننا عيب سوانا بتتكسفي حضرتك من قصره إنما قصرك عادي بالنسبالك لدرجه انك لغيتي الخطوبه انسانه تفكيرها سطحي لااكثر لا وبتقولي انك بتحبيه الحب لا يعرف طريقك يااافندم من تحب ترى حبيبها بكل رجال الأرض تراه بجمال يوسف تراه اجمل وأعظم الرجال فيكون لها السد والسند

هيكون من حظه الحلو انك متكمليش معاه وميتمش الفرح لأن عقليه بالتفكير السطحي ده هيتعب بسببه جدا وهيعيش حياته في دمار وعذاب اسفه علي الجده في كلامي ولكن كلامك مشفعش ليكي عندي ولا شفع أسلوبه واحترامه ليكي عندك مع انك قصيره ومش طويله وأقصر منه بكتير إلا أنك شايفه عيب فيه مع أنه في الأساس عيب فيكي وكان ممكن يطلب تكوني طويله لانك قصيره جدا يااافندم نعيب علي زماننا والعيب فينا وما لزماننا عيب سوانا بتتكسفي حضرتك من قصره إنما قصرك عادي بالنسبالك لدرجه انك لغيتي الخطوبه انسانه تفكيرها سطحي لااكثر لا وبتقولي انك بتحبيه الحب لا يعرف طريقك يااافندم من تحب ترى حبيبها بكل رجال الأرض تراه بجمال يوسف تراه اجمل وأعظم الرجال فيكون لها السد والسند
معاكى ف رئيك شابووو

ل

لبنى

غير مسجلة
بجد من حظو الحلو انك تسيبية انتي متستاهليوش اصلا عقليه مريضه حقيقي وسطحيه ولو اتجوزتيه فعلا مش هتكملي معاه لانك هتبصى لغيره ولو اتجوزتي غيره هيكفرك ف عيشتك

يمكنك أيضا مشاهدة المنتدى التاريخ
N الموضوعات العامة 0
محمد عبدالله الموضوعات العامة 1
ام فريدة حوامل فتكات 3
د حوامل فتكات 0
د حوامل فتكات 0
د حوامل فتكات 0
د حوامل فتكات 1
د حوامل فتكات 0
د حوامل فتكات 0
د حوامل فتكات 0
د حوامل فتكات 0