وزني مسبب ليا مشكلة كبيرة اعمل اية

المحتارة

Member
فتكات المحتارة
ارجو قراءة مشكلتي للنهاية بدون ملل محتاجة مساعدة معنوية جدااا
حابة احكي عن الابتلاء والمشكلة اللى انا بمر بيها انا من سنتين تعبت جدا واخدت كريتزون وبدأ وزني يزيد تدريجى وكمان كانت ادوية بتفتح الشهية كنت ٦٤ كيلو قعدت بتعالج لمدة سنة و٨ شهور اامشكلة ان وزني زاد جداا ووصل الوقت الحالي ل ١٠٠ انا حقيقي بموت حرفيا مش قادرة اعيش بقيت بتمنى الموت بتعرض لتنمر كتير م اللى حواليا ومن اقرب الناس ليا حاسة انى بقيت مش عايزة اشوف حد كل مرة بقابل فيها حد لازم يديني كومنت سخيف واتمالك دموعي عشان مبينش ضعفي ببقى قاعدة ع الاكل ممكن حد يسمعني كلمة نفسي تتسد واقوم حقيقي همممووووت ورحت لدكتور نفسي بسبب كدة انا من زمان وانا بكره التخن والسمنة واى حد سمين بيصعب عليا اوى لانه اكيد بيعاني بقالي سنة بالظبط من ٢٠١٩ بحاول ارجع وزني مش عارفة كل يوم ببدأ دايت وبفشل سنة ع الحال دة لما خلاص جبت اخرى ربنا ابتلاني ابتلاء كبير اوى وحاسة انى مخنوقة وبدعي ربنا بس لسة مستجبش انا حقيقي كل يوم بنام دمعتي مسبقاني بسبب كدة حاسة انى كرهت المجتمع وكرهت كل حاجة نفسي ارجع تانى بتعرض للسخافات من اكتر ناس فيها عيوب يعنى بكل اسف بيقابلنى واحد عنده سمنه يقولي انتى تخنتي اوى بجد خلاص حاسة ان كل الحلول نفذت انا اسفة للاطالة بس حد يساعدني ويفيدنى وادعولي لعل حد منكم اقرب الى الله مني

ش

شمس الشموس

غير مسجلة
روحى للدكتور تغذية تامىى متفقديش الامل وتابعى فيديوهات دكتوىى بيرج هتغيدك جداااا

وبلا تكتئبى كدا السمنة مش نهاية العاالم وخلى بال الزعل بيزود الوزن وبيجيب امراض اخطر من للسمنة -روحى جيم بانتظام وامنعى العيش والسكريات والنشويات عامة واشربى مية كتييرر وكترى من الخضروات والمشروبات بدون سكر راجعى قناة بيرج هعرفك معلومات مهمة للتخسيس ولازم تتابعى مع طبيب تغذية وتوكلى على الله في كل امورك وربنا يلصحلك الحال

التعديل الأخير بواسطة المشرف:

Shaymaa mamdohe

لو تقدرى تتابعى مع دكتورة تخسيس تمام لو تقدرى تنزلى جيم يبقى افضل
متقدريش حاولى تاكلى من اكل البيت بكميات قليلة عن الطبيعى الحلويات قلبيها خالص بتاكلى الحاجة محمرة معبش كوليها مسلوقة او مشوية كترى سلطة ومية قبل ماتاكلى اتحركى فالبيت على قد ماتقدرى شغلى فيديوهات للتمارين عاليوتيوب بتساعدك لكن متستسلميش للحالة دى ابدا انتى اجمل من كدة

M

Maged1

غير مسجلة
روحي لدكتوره دايت و خدي قرار مع نفسك انك مش هتزهقي من الديت وهتلاقي نفسك خسيتي ورجعتي احسن من الاول بس يكون عندك اصرار

الدكتوره

الحل لتجربتك هو :
منغير دايت وتعب هقولك على طريقه عن تجربه تنزلك 20 كيلو فى وقت قصير هتوقفى 5 حاجات لونها ابيض فى الاكل دى نهائى ( عيش ابيض - أرز ابيض- مكرونه - سكر ابيض - حليب كامل الدسم ) بعد شهر شوفى النتيجه وادعيلى بقى

Soo soo

فكرتى تاخدى اى علاج يقفل الشهيه
واشربى مياه كتير
فى كبسولات اسمه نيو هرفا